Eticheta pentru anvelope va fi lansata de UE in 2012.
Aproape toate anvelopele care sunt produse dupa iunie 2012 si vandute din noiembrie 2012 in cadrul UE trebuie sa poarte sau sa fie insotite de eticheta conforma cu Reglementarea (CE) 1222/2009.
Eticheta este obligatorie pentru:
Totusi, eticheta nu se aplica pentru:
Noua eticheta UE pentru anvelope ofera informatii importante privind siguranta si caracteristicile ecologice ale unei anvelope.
Eticheta UE pentru anvelope faciliteaza comparatia intre anvelope in functie de aderenta pe carosabilul ud, eficienta din punctul de vedere al consumului de combustibil si nivelul de zgomot.
O masuratoare a rezistentei la rulare a anvelopei, care influenteaza eficienta vehiculului dvs. din punctul de vedere al consumului de combustibil.
Clasament: de la A (clasa cea mai mare) la G (clasa cea mai mica).
Alegand anvelope cu un nivel ridicat de eficienta din punctul de vedere al consumului de combustibil, veti putea parcurge mai multi kilometri la fiecare umplere a rezervorului si veti produce mai putine emisii de CO2 ale vehiculului dvs.
Pe scurt, anvelopele eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil necesita mai putina energie pentru a rula. O anvelopa care ruleaza cu usurinta necesita mai putin combustibil, deoarece se consuma o cantitate mai mica de energie prin frecare si caldura. Poate ati auzit despre anvelopele cu „rezistenta scazuta la rulare”, care, in esenta, inseamna acelasi lucru.
Eficienta din punctul de vedere al consumului de combustibil este notata de la A la G, pe o
scara de culori.
A (verde) = cea mai mare clasa de eficienta din punctul de vedere al consumului de
combustibil
G (rosu) = cea mai mica clasa de eficienta din punctul de vedere al consumului de
combustibil
Clasa D nu este utilizata pentru autoturisme passenger.
Diferenta dintre clasa A si clasa G ar putea insemna o reducere de pana la 7,5% a consumului de combustibil. in termeni reali, daca alegeti anvelope din clasa A in locul unor anvelope din clasa G ati putea economisi peste 6 litri de combustibil la fiecare 1.000 km.*
La un pret mediu al petrolului de 1,50 Euro pe litru, acest lucru inseamna o economie de peste 300 Euro de-a lungul duratei de viata a anvelopelor.*
Nu uitati, veti reduce si impactul asupra mediului!
Pentru a beneficia de eficienta optima din punctul de vedere al consumului de combustibil, asigurati-va ca anvelopele sunt umflate corect. Presiunea scazuta a anvelopei creste rezistenta la rulare si afecteaza capacitatea de aderenta pe carosabilul ud. Greutatea vehiculului si stilul dvs. personal de sofat pot, de asemenea, sa exercite o mare influenta. sofatul eficient din punctul de vedere al consumului de energie sau „sofatul eco” poate reduce semnificativ consumul de combustibil.
* in conditiile urmatoare: un consum mediu de 8 litri/100 km, un pret al combustibilului de 1,50 Euro/litru si un randament kilometric mediu al anvelopei de 35.000 km
Valorile afisate pe eticheta au doar caracter ilustrativ. Valorile pentru o anumita gama/dimensiune de anvelope pot varia.
Masurarea capacitatii de franare a anvelopei pe carosabilul ud.
Aderenta pe carosabilul ud este evaluata de la A (clasa cea mai mare) la G (clasa cea mai mica).
Aderenta pe carosabilul ud este un factor important de luat in considerare in momentul alegerii unor anvelope noi. Anvelopele cu grad mare de aderenta pe carosabilul ud se vor opri mai repede pe carosabilul ud atunci cand se aplica frana totala.
„Aderenta pe carosabilul ud” este capacitatea de a adera la drum in conditiile unui carosabil ud. Clasamentul UE se axeaza doar pe un singur aspect al aderentei pe carosabilul ud – performanta de franare pe carosabilul ud a anvelopei.
Aderenta pe carosabilul ud este evaluata de la A la F:
A = clasa cea mai mare
F = clasa cea mai mica
Clasele D si G nu sunt utilizate pentru autoturisme passenger.
intr-o situatie de urgenta, cativa metri inseamna foarte mult. in cazul unui autoturism passenger care aplica frana totala la 80 km/h, un set de anvelope de clasa A vor frana cu pana la 18 m mai repede decat un set de anvelope de clasa F. *
Nota: in timp ce sofati, respectati intotdeauna distantele de oprire recomandate.
*in cazul masuratorii conform metodelor de testare prevazute de Regulamentul CE 1222/2009. Distantele de franare pot varia in functie de conditiile deplasarii si de alti factori de influenta.
Valorile afisate pe eticheta au doar caracter ilustrativ. Valorile pentru o anumita gama/dimensiune de anvelope pot varia.
Masurarea in decibeli a nivelului de zgomot exterior generat de anvelopa
Undele de sunet negre arata clasa de zgomot a anvelopei, de la 1 (silentios) la 3 (zgomotos).
Anvelopele contribuie la zgomotul produs de un autovehicul în trecere. Alegerea unei anvelope dintr-o clasa bună ca nivel de zgomot va reduce impactul șofatului dvs. asupra mediului înconjurător.
Clasamentul UE măsoara emisiile externe de zgomot ale anvelopei, în decibeli.
Deoarece pentru multe persoane valorile exprimate in decibeli sunt necunoscute, clasa de zgomot este, de asemenea, afisata. Aceasta clasifica anvelopele in functie de viitoarele limite de zgomot pentru anvelope la nivel european.
Nivelele in decibeli sunt masurate pe o scara logaritmica. Acest lucru inseamna ca o crestere cu doar cativa decibeli reprezinta o diferenta uriasa la nivel de zgomot. In realitate, o diferenta de 3 dB dubleaza zgomotul exterior produs de anvelopa.
Gândiți-vă la miile de mașini aflate pe drum în fiecare zi. Daca alegem cu toții anvelope cu o clasa de zgomot redus, vă imaginați cât de liniștite ar fi orașele noastre?